در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست حدادعادل؛

برنامه درسی رشته "خانواده و سلامت جنسی" تصویب شد

جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع دروس زبان انگلیسی و خانواده و سلامت جنسی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۲
برنامه درسی رشته "خانواده و سلامت جنسی" تصویب شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر غلامعلی حداد عادل درباره آموزش زبان انگلیسی گفت: ضعف اصلی در آموزش زبان، نبود متخصص در این حوزه است و اگر به تجربه برخی از کشورهای موفق نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که این موفقیت‌ها مرهون تربیت افراد مسلط به آموزش علوم مختلف است.
رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی افزود: رشته زبان انگلیسی یک محمل مناسب برای کارآمدی، بومی‌سازی، اسلامی‌سازی و روزآمدی است و می‌توان در این رشته تحول و ارتقاء علوم انسانی را به نحو کامل مشاهده کرد.
دکتر غلامعلی حداد عادل ادامه داد: در رشته آموزش زبان انگلیسی ثقل و محور اصلی اسلامی سازی، زدودن متون آموزشی از مفاهیم و محتویات خلاف اسلام و تلاش برای نگارش متون آموزشی حاوی معارف اسلامی است. لذا در موضوع اسلامی سازی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی باید از هرگونه افراط و تفریط خودداری شود.
وی پس از بررسی سرفصل ها و برنامه درسی رشته " خانواده و سلامت جنسی" در مقطع دکترا به تلاش دشمنان برای ترویج انحرافات جنسی در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و ایران با استفاده از تجربیات تاریخی مانند اندلس، ترویج فحشا و فساد جنسی در جامعه اسلامی ما را به طور جدی دنبال می کنند.
حداد عادل تصریح کرد: گسترش و تسهیل ارتباطات به ویژه در فضای مجازی این خطر را هم بیشتر کرده است.
در پایان جلسه و با رأی مثبت اعضا، کلیات این رشته درسی از تصویب گذشت و بررسی جزئیات آن به آینده موکول شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها